canon 350D niemodyfikowany do astrofoto

Postkaczor_ks | 28 Lip 2014, 15:23

A do zmiany rozmiaru zdjęć możesz użyć np http://www.picresize.com jeżeli nie chcesz na razie niczego specjalnie instalować.
Awatar użytkownika
 
Posty: 488
Rejestracja: 06 Cze 2014, 10:13
Miejscowość: Zduńska Wola

 

Postdaniel | 28 Lip 2014, 22:31

Dzięki, a pliki były na pulpicie. A tu efekty moich pierwszych wypocin. Nie ma rewelacji ale jest pierwsza Droga Mleczna. Z czego bardzo się cieszę. Kiedyś będzie lepiej jak kupię napęd i wężyk.
Załączniki
canon 350D niemodyfikowany do astrofoto: rsz_12dm.jpg
LZOS 105/650
LZOS 130/1200

Zeiss Asiola 63/420

Tel 517 738 856

https://m.facebook.com/DanielStasiakPlanetariumPL/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2687
Rejestracja: 02 Lip 2009, 15:08
Miejscowość: okolice Kalisza i Ostrowa Wlkp.

 

Postkaczor_ks | 29 Lip 2014, 15:18

Cały montaż chcesz kupować ? Bo z tego co kojarzę maczka powiesiłeś na jakimś statywie foto. Może warto rzucić okiem na Fastron-a Janusza Wilanda. Łatwy w wykonaniu. Wystarczy jeden silnik i masz już montaż do cykania zdjęć.
Awatar użytkownika
 
Posty: 488
Rejestracja: 06 Cze 2014, 10:13
Miejscowość: Zduńska Wola

 

Postdaniel | 29 Lip 2014, 15:52

W sumie masz rację. Ja raczej myślę o platformie aby synte 12" posadzić i na niej cyknąć parę fotek, oczywiście takich prostych np M13 albo cuś bez tam jakichś cudów.
LZOS 105/650
LZOS 130/1200

Zeiss Asiola 63/420

Tel 517 738 856

https://m.facebook.com/DanielStasiakPlanetariumPL/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2687
Rejestracja: 02 Lip 2009, 15:08
Miejscowość: okolice Kalisza i Ostrowa Wlkp.

 

Postkaczor_ks | 29 Lip 2014, 16:40

Ja bym się nie porywał od razu na platformę. Nie wiem czy nie lepiej rzeczywiście zacząć od koziołka + na allegro można w śmiesznych pieniądzach wyhaczyć jakiś obiektyw 200mm jak już chcesz większe przybliżenia. Nie musi to być obiektyw czysto od cyfrowego Canona. Wystarczy od nowszego analoga z mocowaniem EF... Przecież na sprawnie działającym fokusie ci nie zależy bo i tak ręcznie ustawiasz ostrość. Albo adapter i obiektyw M42 które są też taniutkie. Przykład http://allegro.pl/2x-obiektyw-zoom-mira ... 27496.html tak strzelam. Pomyśl
Awatar użytkownika
 
Posty: 488
Rejestracja: 06 Cze 2014, 10:13
Miejscowość: Zduńska Wola

 

PostMateuszW | 29 Lip 2014, 16:58

Żeby zrobić dobra fotkę z 12", to platforma musi być już dobrej jakości i trochę będzie kosztować. Zdjęcia i tak będą kiepskie, bo taka platforma i tak nie prowadzi zbyt precyzyjnie. No ale czasy na poziomie 30 s się uzyska. Tez myślę, że jakoś Fastron, czy mały montażyk paralaktyczny z napędem będą tutaj lepsze, bo nauczysz się fotografować tanim kosztem, a szerokich kadrów jest trochę do zrobienia na niebie :) Jest to tez dużo łatwiejsze.
SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6, CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 5x, 2,5x, Nikon D80, Nikon D7500, Samyang 135
DreamFocuser mini
Dostępny w sprzedaży!
Awatar użytkownika
 
Posty: 3138
Rejestracja: 27 Lis 2011, 23:09
Miejscowość: Wieliczka

 

Postmarianowski | 29 Lip 2014, 17:35

Fastronem jeden z forumowiczów focił obiektywem 500mm i dawał radę.Uważam że to nie musi być sprzęt na początek,ale na długie lata,na początek do nauki,a potem do pokazania piękna nieba gdy już na to pozwolą umiejętności.
Zastanawia mnie skąd się biorą treści tego typu,jeśli koziołek da się w miarę precyzyjnie ustawić na biegun niebieski to z jakiego powodu nie miałby być całkiem sprawnym narzędziem do astrofotografi szczególnie takiej do 300mm :?:
O jakości zdjęć dzisaj w bardzo dużym stopniu decyduje umiejętne posługiwanie się przeróżnymi programami obrabiającymi fotkę w połączeniu z odpowiednią ilością materiału zebranego pod ciemnym niebem,a u Ciebie jak dobrze pamiętam Daniel takie niebo jest.
Są rejony nieba które roją się od obiektów świetnie wyglądających w kadrze od100 do 200mm.
I pamiętaj że ten aparat jak większość Canonów ma matrycęAPS-C co wymaga mnożenia wartości ogniskowej x1.6 co daje Ci ekwiwalentny wymiar klatki,np.dla 18mm jest to 28 mm i dalej według współczynnika.
Pozdrawiam i miłej zabawy. :)
ps.Kup wężyk bo bez niego troche trudna jakakolwiek zabawa,T ring to nieduży wydatek a też się przydaje gdy będziesz chciał pofocić Księżyc Słońce w ognisku synty lub zastosować tanie dzisaj obiektywy typu M42
Awatar użytkownika
 
Posty: 782
Rejestracja: 17 Sie 2012, 22:21
Miejscowość: Pólnocna Jura

 

Postdaniel | 29 Lip 2014, 17:53

No tak, ale ja mówię o fotkach planet (chciałbym zroić przyzwoite ich foto) no i proste fotki DSów. A raczej obiektywem 200mm nie zrobię takich zdj. Stąd pomysł by focić na dobsonie z plaformy. Z resztą ja myślę z wyprzedzeniem o jakiś rok. Póki co kolejnym zakupem pod astrofoto (zwłaszcza księżyca) ma być obiektyw 200-300mm, wężyk, i pierścień.
LZOS 105/650
LZOS 130/1200

Zeiss Asiola 63/420

Tel 517 738 856

https://m.facebook.com/DanielStasiakPlanetariumPL/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2687
Rejestracja: 02 Lip 2009, 15:08
Miejscowość: okolice Kalisza i Ostrowa Wlkp.

 

Postkaczor_ks | 29 Lip 2014, 18:00

Na początek do planet przy twojej syncie nie potrzebujesz platformy. To jasne obiekty i bez trudu zrobisz zdjęcia bez napędu. Adapter owszem przyda się i przy syncie i później przy innych obiektywach. Z resztą swoim maczkiem też zrobisz fajne zdjęcia planet i również powinno obejść się bez napędu. Co do DS. To zależy jak dużych przybliżeń tych obiektów oczekujesz. Tak więc śmiało adapter możesz brać i księżyc jak i planetki są w twoim zasięgu.
Awatar użytkownika
 
Posty: 488
Rejestracja: 06 Cze 2014, 10:13
Miejscowość: Zduńska Wola

 

Postmarianowski | 29 Lip 2014, 19:46

Słońce iKsiężyc jako pojedyńcze strzały z 12cali bez napędu tak,planety to bardzo małe obiekty wymagające innej techniki,kilkadziesiąt lub kilkaset postackowanych fotek aby to miało ręce i nogi.Do tych celów kamerka internetowa da sto razy lepsze rezultaty(avikowanie) ale bez napędu to nie widzę takiej roboty.Lustrzanka do planet ze względu na wielkość matrycy jest złym rozwiązaniem.
Awatar użytkownika
 
Posty: 782
Rejestracja: 17 Sie 2012, 22:21
Miejscowość: Pólnocna Jura

 

PostWinter | 03 Sie 2014, 13:14

Cześć Daniel.
Ostatnio w swoim Canonie 20 D też chciałem się dowiedzieć jak zwiększyć iso do 3200 bo mogłem tylko 1600.

Oto co musisz zrobić u siebie :
1. Ustaw na aparacie na pokrętle opcję M ( nie wiem czy to jest w ogóle potrzebne ale ja ta zrobiłem)
2. Wchodzisz do menu przyciskiem MENU
3. Odnajdujesz opcję "Custom Functions (C. Fn.)"
4. Wchodzisz w tę opcję przyciskiem na dużym pokrętle.
5. W 20D mam 18 różnych opcji do ustawienia, nie wiem jak jest w 350D. Dla każdej pozycji przypisana jest wartość "1" czyli funkcja włączoa
i "0" funkcja wyłączona.
6. U mnie rozszerzenie opcji o większe iso jest pod numerem 08. Wchodzisz na nią, zmieniasz z 0 na 1 (z off na on)
7. Wychodzisz z menu.
8. Wchodzisz na ręczne ustawianie iso. Przekręcasz pokrętłem z 1600 na dalej i pokazuje ci się litera H. Tak jest oznaczone iso = 3200,przynajmniej
u mnie w 20D.
9. Profit :mrgreen:

Daj znać czy ci się udało.
EQ6 belt mode, C8N, Canon 400 5.6L, ASi 183 MM Pro, Canon 6D
Awatar użytkownika
 
Posty: 187
Rejestracja: 26 Wrz 2009, 20:56
Miejscowość: Tarnów

PostJanusz_P. | 03 Sie 2014, 13:45

Tyle że to droga donikąd bo w raz ze słabym sygnałem zwiększasz także szum tak wiec sensownym i jeszcze użytecznym ISO w tej klasie aparatach do prac astro-fotograficznych jest ISO 800 a od wielkiej biedy 1600 i dalsze zwiększanie ISO nie ma tu najmniejszego sensu :roll: :oops:
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

Postdaniel | 03 Sie 2014, 16:16

Sprawdze tylko czy jest taka mozliwosc. A czy zwoiekszenie ISO poza astrofoto ma znaczenie? Tzn np do zrobienia zdj portretowego lub przyrody?
LZOS 105/650
LZOS 130/1200

Zeiss Asiola 63/420

Tel 517 738 856

https://m.facebook.com/DanielStasiakPlanetariumPL/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2687
Rejestracja: 02 Lip 2009, 15:08
Miejscowość: okolice Kalisza i Ostrowa Wlkp.

 

Postmarianowski | 03 Sie 2014, 18:57

Bez rozpisywania się ,aby zbytnio nie tracić na jakości fotki to max 400 iso i basta w przypadku lustrzanek.Utraty jakości widać w szczególności gdy zapragniesz mieć zdjęcie mieć w formie papierowej.
Awatar użytkownika
 
Posty: 782
Rejestracja: 17 Sie 2012, 22:21
Miejscowość: Pólnocna Jura

 

PostWinter | 04 Sie 2014, 10:57

Daniel no i sprawdziłeś ?
EQ6 belt mode, C8N, Canon 400 5.6L, ASi 183 MM Pro, Canon 6D
Awatar użytkownika
 
Posty: 187
Rejestracja: 26 Wrz 2009, 20:56
Miejscowość: Tarnów

PostTomek 76 | 04 Sie 2014, 12:47

[quote="marianowski"]Bez rozpisywania się ,aby zbytnio nie tracić na jakości fotki to max 400 iso i basta w przypadku lustrzanek.

Nie przesadzasz czasem?To chyba tyczy się jakiś starych lustrzanek.Widziałem zdjęcia na 3200 iso bez nawet jednego "ziarna".
Meade 12 "LightBridge Deluxe,Messier AR-127S 127/635,APO TS Photoline ED,Mak 150,HEQ5,sowiecka lornetka 8x32,Canon EOS 40D i cierpliwy szwagier do odnajdywania obiektów
Awatar użytkownika
 
Posty: 1079
Rejestracja: 04 Lis 2011, 23:13
Miejscowość: Suwałki

 

Postmarianowski | 04 Sie 2014, 12:59

A o jakim tu lusterku mówimy(350D)
ISO 400 w formie elektronicznej jest znośne,ale zrób odbitkę na foto papierze i wtwdy już kasza już jest mocno na wierzchu.
Awatar użytkownika
 
Posty: 782
Rejestracja: 17 Sie 2012, 22:21
Miejscowość: Pólnocna Jura

 

Postdaniel | 04 Sie 2014, 14:44

Nie sprawdzalem, musze go podladowac. Teraz to ja mam kasze z mozgu bo znajomy mowil ze ISO musi byc najwyzsze z mozliwych inni ze mniejsze. Sam juz nie wiem... Znajde czas to pokombinuje
LZOS 105/650
LZOS 130/1200

Zeiss Asiola 63/420

Tel 517 738 856

https://m.facebook.com/DanielStasiakPlanetariumPL/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2687
Rejestracja: 02 Lip 2009, 15:08
Miejscowość: okolice Kalisza i Ostrowa Wlkp.

 

Postdziki_rysio_997 | 04 Sie 2014, 15:09

Sprawa jest raczej prosta; powyżej pewnej wartości ISO poziom szumów bardzo rośnie względem interesującego Cię sygnału. W pewnym momencie szum staje się wręcz nieakceptowalny i dalsze podbijanie czułości staje się bezcelowe.
W astrofotografii z szumem możesz "walczyć" poprzez stackowanie zdjęć (nie wnikam już w odejmowanie darków itd.). Im większy szum, tym więcej klatek potrzebujesz zestackować, by osiągnąć akceptowalny efekt. Szum maleje także gdy zmniejszasz zdjęcie (na logikę).

Poza astrofotografią zwykle nie będziesz miał możliwości stackowania wielu zdjęć w celu uzyskania jednego wynikowego. Czasem trzeba isć na kompromis. Jeśli zechcesz np. sfotografować zwierzynę w ruchu w ciemnym lesie, a optyka nie będzie wystarczająco jasna, by zrobić nieporuszone zdjęcie przy małym ISO, to pewnie będziesz próbował czułość podbić, bo w tym przypadku nieporuszone zdjęcie nawet z większym szumem będzie miało większą wartość, niż kompletnie rozmazane, ale gładkie...

Myślę, że z czasem sam dojdziesz do pewnych wniosków i poczujesz, jaka wartość ISO jest dla Ciebie akceptowalna, a jaka już nie. Myślę, że wnioski w Twoim przypadku mogą być nieco inne teraz, gdy fotografujesz z nieruchomego statywu i nie możesz wydłużyć ekspozycji powyżej pewnej wartości (więc wysokie ISO będzie pewnym kompromisem), a inne, gdy będziesz miał napęd.
Damian
 
Posty: 164
Rejestracja: 22 Lut 2006, 20:28

PostPiotrN | 04 Sie 2014, 15:16

Najlepiej rób zdjęcia jako raw i dopiero w komputerze ustawisz iso podczas kompresji na inny format.
Awatar użytkownika
 
Posty: 165
Rejestracja: 12 Paź 2007, 17:02
Miejscowość: Żywiec

Postadambieg | 04 Sie 2014, 15:47

PiotrN napisał(a):Najlepiej rób zdjęcia jako raw i dopiero w komputerze ustawisz iso podczas kompresji na inny format.



Oooo, to ciekawostka. Ustawić ISO przy wolaniu zdjęcia? Chyba miales na mysli balans bieli bo ISO ustawia sie podczas robienia zdjecia. Oczywiscie w wolarce mozesz zdjecie rozjasnic ale to nie to samo co ustawic wyzsze ISO.
 
Posty: 36
Rejestracja: 14 Paź 2012, 11:52
Miejscowość: Bydgoszcz i okolice

 

Postmarianowski | 04 Sie 2014, 16:38

daniel napisał(a): Teraz to ja mam kasze z mozgu bo znajomy mowil ze ISO musi byc najwyzsze z mozliwych inni ze mniejsze. Sam juz nie wiem... Znajde czas to pokombinuje

Musi być wysokie w miare możliwości jeśli chodzi o fotografie obiektów słabo oświetlonych o czym już dziko_rysio_997 bardzo ogólnie napisał.Zdjęcia astro to absolutnie inny proces fotograficzny,gdzie o finalnym wyniku w 99% decyduje umiejętność w posługiwaniu się odpowiednimi programami.Oczywiście ważne jest aby początkowy materiał był możliwie najlepszej jakości,i jeśli nie zrobisz pierwszych praktycznych kroków które same nasuną Ci pytania,to choćbyś ich teraz zadał tysiące to kaszy z mózgu nie ubędzie :(
Pobierz z netu DSS zrób kilkanaście fotek,fotek ze statywu w czasie aby gwiazdy jeszcze były punktowe,potem zrób darki i flaty i załaduj do DSS.toturiale jak działa się na tym dość łatwym programie znajdziesz na Forum Astronomicznym.W ten sposób zrobisz pierwszą zestackowaną fotkę nieba,która jest dopiero materiałem wyjściowym do dalszej zabawyAle zanim zaczniesz działać dalej będziesz mógł eksperymentować z różnymi czasami ,iso aż stwierdzisz które parametry są najbardziej OK.Nikt przecież nie broni Ci używać iso 1600 przekonaj się sam metodą prób i błędów z czym to się je.Pamiętaj że szumy to nie tylko iso ale również długość naświetlania rownież ma wpływ .Od czegoś musisz zacząć,bo same pytania nigdzie Cię nie zaprowadzą,i nie sądze że ktoś da Ci gotowe instrukcje,ale metodą prób i błędów plus pytania na forum na pewno zaczniesz robić postępy
Nie chcę Cię Daniel urazić,ale mam wrażenie że o podstawach fotografi,poprawnym utworzeniu ekspozycji wiesz niewiele(nie chodzi o astro),a to temat rzeka i teoria(jakiś poradnik) plus praktyka w terenie na pewno nie zaszkodzą,wiedzy nigdy za wiele.
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
 
Posty: 782
Rejestracja: 17 Sie 2012, 22:21
Miejscowość: Pólnocna Jura

 

PostJanusz_P. | 04 Sie 2014, 16:52

Innymi słowy posiadanie Canona nie oznacza że już umiesz nim robić dobre zdjęcia astronomiczne bo tego trzeba się trochę pouczyć i dopiero zestakowany, sflatowany i zdarkowany materiał z DSS nadaje się do dalszej obróbki :arrow: :roll:
Astropozdrówko Janusz P.

Fujinon 10x50, SCT 6 podręczny, SCT-14" HyperStar, EQ-6, Coronado 60, EOS-6D-mod i takie tam szkiełka do niego od 8 do 4000 mm plus lasery RGB do 2 W :-)
Awatar użytkownika
Założyciel i Patron Forum
 
Posty: 18278
Rejestracja: 12 Kwi 2005, 19:17
Miejscowość: 15 km na południe od Krakowa

PostPiotrN | 04 Sie 2014, 20:13

adambieg napisał(a):
PiotrN napisał(a):Najlepiej rób zdjęcia jako raw i dopiero w komputerze ustawisz iso podczas kompresji na inny format.



Oooo, to ciekawostka. Ustawić ISO przy wolaniu zdjęcia? Chyba miales na mysli balans bieli bo ISO ustawia sie podczas robienia zdjecia. Oczywiscie w wolarce mozesz zdjecie rozjasnic ale to nie to samo co ustawic wyzsze ISO.


Masz rację - pisałem post na szybko a informacje o rawie które kiedyś czytałem wprowadziły mnie w błąd - chociaż jakby się zagłębić w temat to na wielu forach fotograficznych trwały dyskusje na temat wpływu ISO na surowy zapis matrycy czyli RAW np. http://forum.blackmagicdesign.com/viewt ... f=2&t=6607. np.:
"Come on guys, in raw, ISO is just metadata - everybody knows that.
Only if you set it to 1600, the curve gets mapped a bit different, to prevent noise in the blacks.
But it still is metadata."


Jak teraz doczytałem rzeczywiście ISO wpływa na RAWy mimo, iż jest to zapis "prosto z matrycy" gdyż aparat wzmacnia sygnał kiedy zwiększamy ISO oczywoście kosztem większego szumu.
Awatar użytkownika
 
Posty: 165
Rejestracja: 12 Paź 2007, 17:02
Miejscowość: Żywiec

Postdaniel | 04 Sie 2014, 20:17

Wlasciwie to ucze sie, siedze z tym aparatem mozliwie dzo czasu. Dla mnie lepsze zdj sa przy ISO 1600 i dlatego zapytalem czy zwiekszenie jeszcze bardziej wplynie negatywnie na jakosc zdj. O zestackowanu zdj wiem, ale na razie laptop mi nie zezwala bo sie zawieszal ale dzis u naprawy jud dalem. Parametry typu czas naswietlania czy przyslony wiem jak dobierac. Chce jeszcze z czasem kupic dlzuszy obiektyw na ksiezyc i wezyk by nie spustowy.
LZOS 105/650
LZOS 130/1200

Zeiss Asiola 63/420

Tel 517 738 856

https://m.facebook.com/DanielStasiakPlanetariumPL/
Awatar użytkownika
 
Posty: 2687
Rejestracja: 02 Lip 2009, 15:08
Miejscowość: okolice Kalisza i Ostrowa Wlkp.

 

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 55 gości

AstroChat

Wejdź na chat