Który Teleskop mam wybrać ??? C.D.

Postpiwosz96 | 27 Wrz 2006, 22:29

Witam !!!

Dzięki za odpowiedź. Poczytałem jeszcze troche i już wiem że to bedzie DOBSON 8". Jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o astronomie, ale już wiem że chciałbym oglądać mgławice. Ponad to uwielbiam fotografować i chciałbym to połaczyć. I tu mam kolejne pytanie do Was. Czy ten teleskop nadaje sie do tych 2 rzeczy??? Jeśli chodzi o aparat to narazie mam Kodak-a P850 z adapterem na 55 mm ale w przyszłym miesiącu (jeśli finanse mi pozwolą, a jeśli nie to za 2 m-ce) planuje zakup EOS-a 350 D. A może musze coś dokupić (np. dodatkowy okular, soczewke lub filtr) żebym mógł je w miare ładnie widzieć?? Co Waszym zdaniem warto dokupić do tego teleskopu?? Powiem jeszcze że na dodatki moge dołożyć jeszcze jakieć 500-700 zł max.

W miare możliwości prosze o odpowiedź. Z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam Piwosz
 
Posty: 2
Rejestracja: 26 Wrz 2006, 19:48
Miejscowość: Częstochowa

 

Postsaywiehu | 27 Wrz 2006, 22:37

Jedyny sensowny sposób jest tu : http://www.astromaniak.pl/viewtopic.php?t=1219
Niestety, 500-700 zł to za mało. Starczy na sensowny okular do telepa. Albo dwa.
saywiehu
 

PostAnar | 28 Wrz 2006, 23:48

Witam forumowiczów.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem absolutnie zielony jeżeli chodzi o sprzęt i szukanie gwiazd. Znajomy mnie wkręcił i strasznie sie napaliłem na obserwację nieba. Mam w najbliższym czasie zamiar kupić teleskop Sky-Watcher (Synta) SK1309EQ2 lub inny i w związku z tym mam kilka pytań:

1) Czy Sky-Watcher (Synta) SK1309EQ2 będzie on dobry do obserwacji planet układu słonecznego, galakty i mgławic?

2) Czy może jednak doradzacie inny sprzęt na początek (max. to przedział cenowy do 800zł i chciałbym aby był na tyle dobry aby na jakiś czas starczył - do momentu aż się czegoś nauczę i będzie mi mało :) )

3) Czy istnieje możliwość zamontowania absolutnie amatorskiego aparatu cyfrowego (Samsung S-800) do teleskopu i robienia zdjęć chociażby planet układu słonecznego?