tiger napisał(a):Z tego co ja czytałem w necie, to najmniejszy szum termiczny ma Sony A7s. Podobno porównywalny do niektórych , chłodzonych kamer CCD, w dłuższych expozycjach. A nie np; Sony A7sII , A7II, czy A7R. Jest to podyktowane dużym pixelem matrycy, jak i brakiem stabilizacji mechanicznej w puszce. Piszą jeszcze o niskim poziomie ,,ciemnego prądu", ale nie wiem o co chodzi
tiger napisał(a):Dodam, że temat tyczy SONY A7S markt-1.
JaLe napisał(a):do timelapsów tylko A7r2 lub r3. 6D w tym przypadku to inna epoka
chavez1976 napisał(a):No i super! Bierz nowy bo jest niezła okazja i przy tym poziomie ceny, nie ma co ryzykować "zmęczonego" filmowaniem (czy ogólnie użytkowaniem) egzemplarza
To nie używka za 400, czy 1000zł.
Też kiedyś intensywnie myślałem o A7S. Już się cieszę, że może porównamy oba aparaty w terenie, w tym samym czasie i na tych samych obiektach. Może w końcu uzyskamy obiektywne porównanie bo niektóre testy i recenzje w necie, to w mojej ocenie czysty i sprytny marketing lub błędne założenia testowe. Nie mam tu na myśli A7S, który powinien być idealny, tylko ogólnie porównania.JaLe napisał(a):do timelapsów tylko A7r2 lub r3. 6D w tym przypadku to inna epoka
Odnośnie "epoki", to wcale nowa epoka nie musi służyć dobrze konkretnym zastosowaniom. Wszystkie nowe lustrzanki i bezlusterkowce mają w menu dostęp do interwału zdjęć. Niestety przy okazji Canon zablokował skutecznie dostęp do alternatywnego oprogramowania, które świetnie radziło sobie z timelapsami day-to-night i bezcenną opcją deflicker.
Żeby to zrobić obecnie trzeba kupić osobne urządzenie-sterownik na hot shoe, które kolejne parę stówek kosztuje lub używać oprogramowania połączonego z komórki/laptopa. Chyba, że coś w opcjach innych marek umknęło mojej uwagi.
Różnica w przedstawionych powyżej tablicach testowych pomiędzy 6D i A7R II też o żadnej przepaści nie świadczy. Szum lepiej wygląda na tablicy z Canona, co potwierdzają wykresy optycznych a rozdzielczość, co oczywiste, jest lepsza z R ale nieznacznie
JaLe napisał(a):Co do sterowania wystarczy pilot za 69,- https://allegro.pl/oferta/photoolex-t71 ... 8356243731
JaLe napisał(a):No, przecież testy optyczne świadczą przecież na korzyść Sony Nie zapominaj o różnicy w rozdzielczości
chavez1976 napisał(a):JaLe napisał(a):Chyba nie spojrzałeś na skalę tych wykresów, które wstawiłem z optyczne.pl.
Wykresy wyglądają podobnie ale skala szumu dla Sony jest 2x większa niż dla 6D.
W przypadku wykorzystania formatu mRAW w Canonie różnica w poziomie szumu jeszcze drastycznie się zwiększa.
Cenię sobie bezlusterkowce z serii A7 za świetny autofocus, dynamikę tonalną i tryb filmowy, małą wagę i rozmiar ale nie za te podane powyżej argumenty, w których stary Canon 6D ciągle bije resztę i nie ma mowy o żadnej przepaści.
chavez1976 napisał(a):Nie zrozumiałeś. Nie chodziło mi o identyczne zdjęcia z interwałem bo to aparaty mają już w menu. Pilot, który linkujesz stał się zbędny.
Chodzi o zdjęcia z ciągłą korektą ekspozycji (na podstawie histogramu) i zapobieganie migotaniu timelapse'a np. z powodu chmur (deflickering).
Tego ani pilot ani Twój A7R II nie zrobi. Z tym radzą sobie skrypty ADVINT, ETTR i DEFLICK w Magic Lanternie.
Są też drogie rozwiązania sprzętowe i program qDSLRDashbord na Android i Windę, który chyba obsługuje bezlusterkowce Sony.
Cenię sobie bezlusterkowce z serii A7 za świetny autofocus, dynamikę tonalną i tryb filmowy, małą wagę i rozmiar ale nie za te podane powyżej argumenty, w których stary Canon 6D ciągle bije resztę i nie ma mowy o żadnej przepaści.
Dominik Woś napisał(a):Czy te Soniaki mają już firmware z trybem RAW bez żadnej ingerencji ze strony softu w aparacie.
szuu napisał(a):przy akurat TYCH soniakach nie trzeba się martwić o ingerencję w rawy, bo one tak naprawdę rawów nie mają (tylko 8-bitowe skompresowane stratnie pseudo-rawy).
a7s miał pecha, tak legendarny aparat do filmów na wysokim iso (sam fakt że sprzęt z roku 2014 jest do dzisiaj sprzedawany i ktoś to kupuje) nie zasłużył sobie na aktualizację dopiero nowsze modele dostały możliwość zapisu rawów, no a z kolei nex-5 nie ma rawów bo zgodnie z polityką firmy sony żaden APS-C nie może mieć rawów. a6400 z roku 2019 też nie ma...
JaLe napisał(a):Od 2015 roku Sony A7r2 posiada nieskompresowane 14 bitowe RAWy.
chavez1976 napisał(a):Nas interesuje A7S mk1. Z tego co pamiętam, to RAWy od Sony były od początku 12-bitowe a nie 8-bitowe.
chavez1976 napisał(a):Pytanie tylko, czy A7S mk1 i mk2 też dostały nowy firmware do 14bit.