Zużycie aparatu

Problemy, czyszczenie, regulacja, naprawa, instrukcje, oprogramowanie etc.

Posttiger | 19 Sie 2019, 20:49

Z tego co ja czytałem w necie, to najmniejszy szum termiczny ma Sony A7s. Podobno porównywalny do niektórych , chłodzonych kamer CCD, w dłuższych expozycjach. A nie np; Sony A7sII , A7II, czy A7R. Jest to podyktowane dużym pixelem matrycy, jak i brakiem stabilizacji mechanicznej w puszce. Piszą jeszcze o niskim poziomie ,,ciemnego prądu", ale nie wiem o co chodzi :roll:
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

PostJaLe | 20 Sie 2019, 08:01

tiger napisał(a):Z tego co ja czytałem w necie, to najmniejszy szum termiczny ma Sony A7s. Podobno porównywalny do niektórych , chłodzonych kamer CCD, w dłuższych expozycjach. A nie np; Sony A7sII , A7II, czy A7R. Jest to podyktowane dużym pixelem matrycy, jak i brakiem stabilizacji mechanicznej w puszce. Piszą jeszcze o niskim poziomie ,,ciemnego prądu", ale nie wiem o co chodzi :roll:


Prąd ciemny: https://vesta.astro.amu.edu.pl/Educatio ... ode18.html
Awatar użytkownika
 
Posty: 7044
Rejestracja: 09 Wrz 2005, 21:13
Miejscowość: małopolska

PostMarek_N | 21 Sie 2019, 18:01

tiger napisał(a):Dodam, że temat tyczy SONY A7S markt-1.


W Fotojoker jest teraz dobra promocja na A7S za 3999 zł.
https://www.e-fotojoker.pl/sony-a7s-(ilce-7sb)-(body)
Taurus 270 + platforma | SW 80/400 2" + AZ4 | 20T5 | 13T6 | 8E | ES 4.7 | UHC, OIII 2" | AstroTrac TT320X-AG
Awatar użytkownika
 
Posty: 295
Rejestracja: 06 Sie 2005, 15:50
Miejscowość: Kraków

Posttiger | 21 Sie 2019, 20:47

Jeszcze raz dziękuję Kolegom za pomoc w wyborze aparatu do astro. Szczególnie Koledze CHAVEZ i JALE, także Marek N za przypomnienie o promocji w FOTOJOKER (na nią właśnie czatowałem).
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

Postchavez1976 | 22 Sie 2019, 10:33

No i super! Bierz nowy bo jest niezła okazja i przy tym poziomie ceny, nie ma co ryzykować "zmęczonego" filmowaniem (czy ogólnie użytkowaniem) egzemplarza :wink:
To nie używka za 400, czy 1000zł.
Też kiedyś intensywnie myślałem o A7S. Już się cieszę, że może porównamy oba aparaty w terenie, w tym samym czasie i na tych samych obiektach. Może w końcu uzyskamy obiektywne porównanie bo niektóre testy i recenzje w necie, to w mojej ocenie czysty i sprytny marketing lub błędne założenia testowe. Nie mam tu na myśli A7S, który powinien być idealny, tylko ogólnie porównania.

JaLe napisał(a):do timelapsów tylko A7r2 lub r3. 6D w tym przypadku to inna epoka :(

Odnośnie "epoki", to wcale nowa epoka nie musi służyć dobrze konkretnym zastosowaniom. Wszystkie nowe lustrzanki i bezlusterkowce mają w menu dostęp do interwału zdjęć. Niestety przy okazji Canon zablokował skutecznie dostęp do alternatywnego oprogramowania, które świetnie radziło sobie z timelapsami day-to-night i bezcenną opcją deflicker.
Żeby to zrobić obecnie trzeba kupić osobne urządzenie-sterownik na hot shoe, które kolejne parę stówek kosztuje lub używać oprogramowania połączonego z komórki/laptopa. Chyba, że coś w opcjach innych marek umknęło mojej uwagi.
Różnica w przedstawionych powyżej tablicach testowych pomiędzy 6D i A7R II też o żadnej przepaści nie świadczy. Szum lepiej wygląda na tablicy z Canona, co potwierdzają wykresy optycznych a rozdzielczość, co oczywiste, jest lepsza z R ale nieznacznie :wink:
Pozdrawiam, Amadeusz

Columbus 13", TSAPO906, BM152s, PST, HEQ5mod, SAM, 533MCP, 290MC, 6D
Awatar użytkownika
 
Posty: 1257
Rejestracja: 15 Gru 2012, 19:26
Miejscowość: Zabrze/Oświęcim

 

PostJaLe | 23 Sie 2019, 00:18

chavez1976 napisał(a):No i super! Bierz nowy bo jest niezła okazja i przy tym poziomie ceny, nie ma co ryzykować "zmęczonego" filmowaniem (czy ogólnie użytkowaniem) egzemplarza :wink:
To nie używka za 400, czy 1000zł.
Też kiedyś intensywnie myślałem o A7S. Już się cieszę, że może porównamy oba aparaty w terenie, w tym samym czasie i na tych samych obiektach. Może w końcu uzyskamy obiektywne porównanie bo niektóre testy i recenzje w necie, to w mojej ocenie czysty i sprytny marketing lub błędne założenia testowe. Nie mam tu na myśli A7S, który powinien być idealny, tylko ogólnie porównania.

JaLe napisał(a):do timelapsów tylko A7r2 lub r3. 6D w tym przypadku to inna epoka :(

Odnośnie "epoki", to wcale nowa epoka nie musi służyć dobrze konkretnym zastosowaniom. Wszystkie nowe lustrzanki i bezlusterkowce mają w menu dostęp do interwału zdjęć. Niestety przy okazji Canon zablokował skutecznie dostęp do alternatywnego oprogramowania, które świetnie radziło sobie z timelapsami day-to-night i bezcenną opcją deflicker.
Żeby to zrobić obecnie trzeba kupić osobne urządzenie-sterownik na hot shoe, które kolejne parę stówek kosztuje lub używać oprogramowania połączonego z komórki/laptopa. Chyba, że coś w opcjach innych marek umknęło mojej uwagi.
Różnica w przedstawionych powyżej tablicach testowych pomiędzy 6D i A7R II też o żadnej przepaści nie świadczy. Szum lepiej wygląda na tablicy z Canona, co potwierdzają wykresy optycznych a rozdzielczość, co oczywiste, jest lepsza z R ale nieznacznie :wink:


No, przecież testy optyczne świadczą przecież na korzyść Sony :) Nie zapominaj o różnicy w rozdzielczości ;)
Co do sterowania wystarczy pilot za 69,- https://allegro.pl/oferta/photoolex-t71 ... 8356243731
Awatar użytkownika
 
Posty: 7044
Rejestracja: 09 Wrz 2005, 21:13
Miejscowość: małopolska

Postchavez1976 | 23 Sie 2019, 10:39

JaLe napisał(a):Co do sterowania wystarczy pilot za 69,- https://allegro.pl/oferta/photoolex-t71 ... 8356243731

Nie zrozumiałeś. Nie chodziło mi o identyczne zdjęcia z interwałem bo to aparaty mają już w menu. Pilot, który linkujesz stał się zbędny.
Chodzi o zdjęcia z ciągłą korektą ekspozycji (na podstawie histogramu) i zapobieganie migotaniu timelapse'a np. z powodu chmur (deflickering).
Tego ani pilot ani Twój A7R II nie zrobi. Z tym radzą sobie skrypty ADVINT, ETTR i DEFLICK w Magic Lanternie.
Są też drogie rozwiązania sprzętowe i program qDSLRDashbord na Android i Windę, który chyba obsługuje bezlusterkowce Sony.
JaLe napisał(a):No, przecież testy optyczne świadczą przecież na korzyść Sony :) Nie zapominaj o różnicy w rozdzielczości ;)

Chyba nie spojrzałeś na skalę tych wykresów, które wstawiłem z optyczne.pl.
Wykresy wyglądają podobnie ale skala szumu dla Sony jest 2x większa niż dla 6D.
W przypadku wykorzystania formatu mRAW w Canonie różnica w poziomie szumu jeszcze drastycznie się zwiększa.

Cenię sobie bezlusterkowce z serii A7 za świetny autofocus, dynamikę tonalną i tryb filmowy, małą wagę i rozmiar ale nie za te podane powyżej argumenty, w których stary Canon 6D ciągle bije resztę i nie ma mowy o żadnej przepaści.
Pozdrawiam, Amadeusz

Columbus 13", TSAPO906, BM152s, PST, HEQ5mod, SAM, 533MCP, 290MC, 6D
Awatar użytkownika
 
Posty: 1257
Rejestracja: 15 Gru 2012, 19:26
Miejscowość: Zabrze/Oświęcim

 

PostJaLe | 23 Sie 2019, 19:16

chavez1976 napisał(a):
JaLe napisał(a):Chyba nie spojrzałeś na skalę tych wykresów, które wstawiłem z optyczne.pl.
Wykresy wyglądają podobnie ale skala szumu dla Sony jest 2x większa niż dla 6D.
W przypadku wykorzystania formatu mRAW w Canonie różnica w poziomie szumu jeszcze drastycznie się zwiększa.

Cenię sobie bezlusterkowce z serii A7 za świetny autofocus, dynamikę tonalną i tryb filmowy, małą wagę i rozmiar ale nie za te podane powyżej argumenty, w których stary Canon 6D ciągle bije resztę i nie ma mowy o żadnej przepaści.


Ależ spojrzałem, ale Ty chyba nie spojrzałeś na zdjęcie które podlinkowałem, dlatego wrzucę jeszcze raz.
Zobacz i zastanów się o czym piszę. Szum szumem, ale w połączeniu z rozdzielczością uzyskujemy inna jakość :)

Image
Awatar użytkownika
 
Posty: 7044
Rejestracja: 09 Wrz 2005, 21:13
Miejscowość: małopolska

PostDominik Woś | 23 Sie 2019, 19:40

Bez sensu jest porównywać Canona 6D na ISO 6400, skoro optymalne ISO dla RAW dla tego DSLR-a to 1600-3200. :wink:

Czy te Soniaki mają już firmware z trybem RAW bez żadnej ingerencji ze strony softu w aparacie. Starsze wersje były znane z tego, że nie nadawały się do fotografowania pól gwiazdowych ze względu na "zjadanie" gwiazd, a stacki z kilkunasty klatek to była już jakaś masakra (miały określenie potoczne "star eaters"). Soniaki natomiast były świetne do pojedynczych ekspozycji z wysokim ISO.

Pozdrawiam,
Dominik
Pozdrawiam,
Dominik
 
Posty: 4399
Rejestracja: 26 Lip 2005, 22:05
Miejscowość: Łomianki /k Warszawy

PostMarek_N | 23 Sie 2019, 19:49

chavez1976 napisał(a):Nie zrozumiałeś. Nie chodziło mi o identyczne zdjęcia z interwałem bo to aparaty mają już w menu. Pilot, który linkujesz stał się zbędny.
Chodzi o zdjęcia z ciągłą korektą ekspozycji (na podstawie histogramu) i zapobieganie migotaniu timelapse'a np. z powodu chmur (deflickering).
Tego ani pilot ani Twój A7R II nie zrobi. Z tym radzą sobie skrypty ADVINT, ETTR i DEFLICK w Magic Lanternie.
Są też drogie rozwiązania sprzętowe i program qDSLRDashbord na Android i Windę, który chyba obsługuje bezlusterkowce Sony.

Cenię sobie bezlusterkowce z serii A7 za świetny autofocus, dynamikę tonalną i tryb filmowy, małą wagę i rozmiar ale nie za te podane powyżej argumenty, w których stary Canon 6D ciągle bije resztę i nie ma mowy o żadnej przepaści.

W Sony (za wyjątkiem najnowszych A7 - seria III i IV) do obsługi interwałometru sluży apka (42 zł), którą się wgrywa do aparatu. Posiada ona śledzenie ekspozycji (AE tracking sensitivity) czyli płynne przechodzenia dnia w noc.
Flickering to nie jest kwestia chmur, tylko mechanicznie sterowanej przysłony, która na wysokich wartościach (f/8, f/11, f/16 itd) ma niestety dość spory rozrzut realnej wartości, co powoduje że każda klatka jest minimalnie inaczej naświetlona.
Sony E, Canon EF od dawna i Nikon od niedawna mają przysłonę sterowaną elektromagnetycznie, wiec tam problemu migania nie powinno być.

Na wysokim ISO wszystkie współczesne FF po przeskalowaniu do wspólnego mianownika pracują praktycznie tak samo.
Jako wade Canona 6D uznałbym raczej nieco ograniczoną rozpiętość tonalną na niskim ISO, ale to nie ma znaczenia w zastosowaniach astro :)
No i A7RII / III zestawiłbym raczej z Canonem 5D IV / Eos R - bo to podobna półka cenowa, gęstsza matryca i bliższe okresy produkcji.
Taurus 270 + platforma | SW 80/400 2" + AZ4 | 20T5 | 13T6 | 8E | ES 4.7 | UHC, OIII 2" | AstroTrac TT320X-AG
Awatar użytkownika
 
Posty: 295
Rejestracja: 06 Sie 2005, 15:50
Miejscowość: Kraków

Posttiger | 24 Sie 2019, 00:48

Bardzo jestem chętny na nasze spotkanie Chavez, najlepiej pod jakimś ,,ciemnym niebem" (np; Lisów?), dawno się tam nie widzieliśmy. Tylko na razie zostałem bez monta (LX-80 sprzedany). Dzisiaj nabyłem tego soniaka (A7S m-1), i oczywiście nawet nie czytając instrukcji pojechałem na moją ,,teleskopową" działkę, niebo akurat było ,,czyste". Zrobiłem kilkadziesiąt fotek w różnych konfiguracjach (ISO, czasy- tak dla próby), wykorzystując obiektywy od mojego ,,NEXA" i zakupiony na szybko statyw WELBON. Zanim wyciągnę jakieś wnioski to i tak trochę czasu upłynie, i będę musiał trochę ,,potrenować".
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

Postchavez1976 | 24 Sie 2019, 01:09

Gratulacje :) Z tego co pisze Marek powyżej, można niewielkim kosztem wgrać soft do zaawansowanych timelapsów, to będziesz miał wypasioną zabawkę :mrgreen:
Dobrze, że wziąłeś nowy ze sklepu!
Do zobaczenia :)
Pozdrawiam, Amadeusz

Columbus 13", TSAPO906, BM152s, PST, HEQ5mod, SAM, 533MCP, 290MC, 6D
Awatar użytkownika
 
Posty: 1257
Rejestracja: 15 Gru 2012, 19:26
Miejscowość: Zabrze/Oświęcim

 

Postszuu | 24 Sie 2019, 02:25

Dominik Woś napisał(a):Czy te Soniaki mają już firmware z trybem RAW bez żadnej ingerencji ze strony softu w aparacie.

przy akurat TYCH soniakach nie trzeba się martwić o ingerencję w rawy, bo one tak naprawdę rawów nie mają :lol: (tylko 8-bitowe skompresowane stratnie pseudo-rawy).

a7s miał pecha, tak legendarny aparat do filmów na wysokim iso (sam fakt że sprzęt z roku 2014 jest do dzisiaj sprzedawany i ktoś to kupuje) nie zasłużył sobie na aktualizację :( dopiero nowsze modele dostały możliwość zapisu rawów, no a z kolei nex-5 nie ma rawów bo zgodnie z polityką firmy sony żaden APS-C nie może mieć rawów. a6400 z roku 2019 też nie ma... :evil:
Awatar użytkownika
 
Posty: 803
Rejestracja: 22 Mar 2008, 17:51

Posttiger | 24 Sie 2019, 09:15

Nex 5n nie ma rawów? To dlaczego są w ustawieniach aparatu? (RAW lub RAW+JPG). Myślę, że Sony nie zdecydowało by się na takie oszustwo, ponieważ wiązałoby się to ze skutkami prawnymi. Może są w jakiś sposób okrojone, ale są. Widać to z resztą po ,,ciężarze" zdjęcia w porównaniu np; z jpg. A nawet niektóre programy wykrywały pliki tylko jako raw. Z nexa jestem bardzo zadowolony i uważam że jest to bardzo udana konstrukcja (choć leciwa) do różnych zastosowań.
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

PostJaLe | 24 Sie 2019, 12:18

szuu napisał(a):przy akurat TYCH soniakach nie trzeba się martwić o ingerencję w rawy, bo one tak naprawdę rawów nie mają :lol: (tylko 8-bitowe skompresowane stratnie pseudo-rawy).

a7s miał pecha, tak legendarny aparat do filmów na wysokim iso (sam fakt że sprzęt z roku 2014 jest do dzisiaj sprzedawany i ktoś to kupuje) nie zasłużył sobie na aktualizację :( dopiero nowsze modele dostały możliwość zapisu rawów, no a z kolei nex-5 nie ma rawów bo zgodnie z polityką firmy sony żaden APS-C nie może mieć rawów. a6400 z roku 2019 też nie ma... :evil:


Od 2015 roku Sony A7r2 posiada nieskompresowane 14 bitowe RAWy.
Awatar użytkownika
 
Posty: 7044
Rejestracja: 09 Wrz 2005, 21:13
Miejscowość: małopolska

Postchavez1976 | 24 Sie 2019, 14:09

Nas interesuje A7S mk1. Z tego co pamiętam, to RAWy od Sony były od początku 12-bitowe a nie 8-bitowe.
Pytanie tylko, czy A7S mk1 i mk2 też dostały nowy firmware do 14bit.
Pozdrawiam, Amadeusz

Columbus 13", TSAPO906, BM152s, PST, HEQ5mod, SAM, 533MCP, 290MC, 6D
Awatar użytkownika
 
Posty: 1257
Rejestracja: 15 Gru 2012, 19:26
Miejscowość: Zabrze/Oświęcim

 

Postszuu | 24 Sie 2019, 15:05

JaLe napisał(a):Od 2015 roku Sony A7r2 posiada nieskompresowane 14 bitowe RAWy.

tak, od tego czasu późniejsze pełnoklatkowe A7 mają już rawy
(oficjalnie nazywają się 16-bitowe bo tyle bitów zapisywanych jest w pliku dla każdego piksela, z czego oczywiście część wypełniana jest zerami bo użytecznych bitów jest 14 lub 12 zależnie od trybu pracy a/c)

chavez1976 napisał(a):Nas interesuje A7S mk1. Z tego co pamiętam, to RAWy od Sony były od początku 12-bitowe a nie 8-bitowe.

można je określać różnymi nazwami, na przykład w czasach premiery A7s sony pisało że są tam rawy 14 bitowe, choć było to oczywiste kłamstwo, bo choć przetwornik ma 14 bitowy to w pliku ostatni bit jest zawsze 0, bo ten format kompresji może odtworzyć tylko wartości 13 bitowe, choć bez zniekształcania danych wejściowych robi to tylko gdy w ramach jednego kompresowanego "paska" 16 pikseli wartości mieszczą się w 7 bitach (więc może 7-bitowy?), albo może jest 11-bitowy, bo tylko tyle unikalnych wartości może mieć jasność piksela (im bardziej w prawo histogramu tym większa ziarnistość (spada efektywna liczba bitów) - może ktoś zechce za pomocą ETTR zwiększyć ilość informacji w obrazie? może sobie chcieć, bo ile zwiększy tyle mu kompresja "raw" zmniejszy). owszem te "rawy" nazywano też 12-bitowymi ale to dlatego że modele przed a7s miały przetworniki 12 bitowe i niewiele to mówi o tym co faktycznie zapisane jest w pliku.
najprościej jednak nazywać je 8-bitowymi bo tyle bitów przypada na jeden piksel w tym "rawie", niezależnie od zawartości pliku.

chavez1976 napisał(a):Pytanie tylko, czy A7S mk1 i mk2 też dostały nowy firmware do 14bit.

A7s pojawił się za wcześnie i już się nie załapał.
Awatar użytkownika
 
Posty: 803
Rejestracja: 22 Mar 2008, 17:51

Postchavez1976 | 24 Sie 2019, 15:14

Dziękuję za wyjaśnienie.
Pozdrawiam, Amadeusz

Columbus 13", TSAPO906, BM152s, PST, HEQ5mod, SAM, 533MCP, 290MC, 6D
Awatar użytkownika
 
Posty: 1257
Rejestracja: 15 Gru 2012, 19:26
Miejscowość: Zabrze/Oświęcim

 

Posttiger | 24 Sie 2019, 23:02

,,Pożyjemy -zobaczymy". Skoro ten Sony A7S jest taki ,,zły" do astrofoto (a co innego piszą np; na CN), to czas pokaże. To samo było kilka lat temu, jak opisywałem wrażenia po zakupie refraktora ED-100. I co, okazało się, że niektóre osoby najbardziej krytykujące zakup refraktora ED o tak ,,MAŁEJ" aperturze, same zakupiły póżniej go zakupiły, i teraz go ,,chwalą po wszystkich odpustach". Druga sprawa to dlaczego na ISS nie umieścili któregoś z modeli CANONA tylko właśnie Sony a7S m-1? Modele mniej więcej z tego samego czasu? Przecież oni dysponują dość ,,nieograniczonym" budżetem?
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

Postszuu | 24 Sie 2019, 23:40

a kto twierdzi że zły 8) tylko trochę podejrzany w zastosowaniach gdzie dążymy do wyciśnięcia maksimum z zarejestrowanego materiału a tu na dzień dobry mimo 14-bitowej matrycy rzucają nam ochłapy.

na ISS zamontowali a7s ale mark 2, czyli taki który ma już normalne rawy (pytanie czy za to ma tego słynnego zjadacza gwiazd :P ), choć nie ma to większego związku z tematem bo celem tej akcji było filmowanie 4K a nie robienie zdjęć.
Awatar użytkownika
 
Posty: 803
Rejestracja: 22 Mar 2008, 17:51

Posttiger | 25 Sie 2019, 19:59

Z tego co ja czytałem to w S-,,dwójce" STAR ITER włącza się już po 4s. W S-,,jedynce", STAR ITER dopiero na ,,bulb" (30s, ja i tak zamierzam na razie stosować max. tak długie exp. tylko dużą ilość). Czytałem też, że ten STAR ITER po prostu traktuje gwiazdki mieszczące się na pojedynczym pixelu (a pixel duży) jako np; hot pixele, i je po prostu wywala. Natomiast w nowszych aktualizacjach zmieniono algorytm, i zamiast ,,wywalania", ,,zmiękcza" je. Nie wiem Szu skąd masz informacje, że w ,,dwójkach" to zmieniono, a w ,,jedynkach" już nie. Dlaczego nie kupiłem S-,,dwójki"? Ponieważ 4k mam b. dobre w tel. Z tego co czytałem to stab. matrycy, czy też BSI wprowadza jakąś dodatkową poświatę na dłuższych exp. Dlaczego nie kupiłem Cannona 6d? Dlatego, że mój ,,podstawowy" telep do astrofoto, prawdopodobnie by już nie wyostrzył (to jednak lustro - dłuższy tor opt.), jak też dlatego ponieważ Canon 6d nie posiada uchylnego wyświetlacza (ciężko by było np; ustawiać ostrość na LV, jak i inne parametry np; w konfiguracji z ED-120). Być może udało by się to z pozycji smartfona, ale na razie tylko z niego,,odpalam" i przesyłam zdjęcia do telefonu. Ponadto Sony często wprowadza aktualizacje, i wbrew opinii, może będzie dziać coś się na ,,lepsze". Uważam też, że ,,dywagacje naukowe" są przydatne, ale ,,autorytarnie" można się wypowiedzieć dopiero po jakiejś dłuższej eksploatacji konkretnego sprzętu.
ED-120, TS76EDPH, EQ-6R PRO, ASIair PRO, bino BP-Maxbright, SONY A7S, CANON 6 D, ASI-290 COLOR, NIKON 7X35 EX CF, MEADE 26 mm 5000S-para, ES 20 mm 70st.- para, NLV 6 mm-para, Barlowy ED 2xGSO, ED 3x GSO. IDAS LPS D-2
 
Posty: 2007
Rejestracja: 25 Gru 2009, 10:44

 

Postchavez1976 | 25 Sie 2019, 21:12

Nie ma się co gorączkować, ani stresować, ani licytować z użytkownikami droższych FF. Zarówno A7S jak i 6D to najtańsze obecnie nowe pełne klatki na rynku a zarazem jedne z najlepszych pod względem braku zaszumienia na wyższych ISO.
Oba te aparaty rozważałem do zakupu, A7 było jeszcze wtedy droższe i sądzę, że w stosunku do APSC oba te aparaty będą dawać frajdę i satysfakcjonujący obrazek :D
Pozdrawiam, Amadeusz

Columbus 13", TSAPO906, BM152s, PST, HEQ5mod, SAM, 533MCP, 290MC, 6D
Awatar użytkownika
 
Posty: 1257
Rejestracja: 15 Gru 2012, 19:26
Miejscowość: Zabrze/Oświęcim

 

PostJaLe | 26 Sie 2019, 12:54

Przy Sony A7s na prawdę nie martwiłbym się szumem i zjadaniem gwiazd.
Dlaczego? Bo spokojnie pociągnie na ISO 25600 i pewnie te 4[s] to być może być już prześwietlone zdjęcie. Sam jestem bardzo ciekaw pierwszych testów.
Wg. mnie istotne jest jego czułość w czerwieni, (wspominałem już na początku o tym że A7r2 taką czułością nie poraża).
Z tego co (koledzy na forach filmowych publikowali), to A7s miał jeszcze problemy z kolorem niebieskim (ale to podczas już filmowania).
Awatar użytkownika
 
Posty: 7044
Rejestracja: 09 Wrz 2005, 21:13
Miejscowość: małopolska

Postszuu | 26 Sie 2019, 15:04

żeby było jasne, nie chodziło mi o "star eatera" tylko o artefakty kompresji.

prawdziwe rawy zostały wprowadzone dopiero w aktualizacji do a7R II i od tego czasu nowsze aparaty (ale tylko FF) już mają tę funkcję. to w ogóle było wielkie rozczarowanie, wtedy w 2015 a7S był jeszcze w miarę nowy a jednak nie otrzymał takiej aktualizacji a tylko aktualizacje poprawiające błędy w rodzaju poprawiona współpraca z obiektywem takim czy innym, wygląda że nie chcieli ulepszać starszego aparatu żeby nie odbierał klientów wprowadzanemu wtedy nowemu a7S II.
Awatar użytkownika
 
Posty: 803
Rejestracja: 22 Mar 2008, 17:51

PostJaLe | 26 Sie 2019, 15:18

Z tego co gdzieś czytałem, to kompresja uruchamiana jest automatycznie z czasem bulb.
Do 30 sekund nie działa.
Awatar użytkownika
 
Posty: 7044
Rejestracja: 09 Wrz 2005, 21:13
Miejscowość: małopolska

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości

AstroChat

Wejdź na chat