Może kiedyś za mocno dokręcałeś śrubkę hamulca czy jak zwać , to lekko w jajo tuleję z zębatka robi i bywa w jakimś miejscu zwiększa opory osi Dec , bo zawsze jakieś bicie w tej części ma. Klasyka to nacięcie zębatki, bywa nacinana głębiej płyciej i to daje nierówne opory kręcenia osią, tak co pół obrotu max luzu, czy blokada , dlatego po regulacji luzów trzeba ręcznie osia ślimaka kręcić by dana os montażu pełny obrót zrobiła . Sprawdzamy czy w jakimś momencie opory kręcenia ślimakiem nie wzrosły, co napęd może uszkodzić . JAk nie ma tak dużego oporu to sprawdzamy jaki luz oś montażu ma . Pokręcałem ślimakiem, by oś montażu o ok 15 st się przekręciła i sprawdzałem lekko z góry za oś w prawo- lewo kręcąc jakie ma luzy , w ten sposób aż cały obrót zrobiła . Regulowałem luzem by trafic na lekki wzrost oporu ślimaka , nie zdarzyło mi się , by cała oś podobny luz miała . Do tego dodaj zużycie, czy nieosiowość ślimaka . Ważne też jak tam ma łożyska , czy nie mają ledwo wyczuwalnych oporów , to tez mocno prace montażu pogarsza . To od strony mechanicznej . Miłej zabawy
Jest też możliwość, że dolne łożysko ślizgowe co korpus i oś tworzą, wytarło się i szarpie Można tam dać łożysko kulkowe, najlepiej aby frezer je włożył i tak dopasował, by na nim oś Dec opierała się , a z dołu o zostawiony wypust korpusu . Można też z obu stron tego łożyska tulejować .
W/g mnie sprawdź luz osi Dec kręcąc ręcznie osią ślimaka