Montaż EQ5.

PostPjoter | 29 Sie 2018, 16:11

Witajcie. Jestem kompletnym amatorem nie licząc ostatnich prób strzelania fotki Drogi Mlecznej (z miernym wynikiem ze względu na księżyc i ograniczony czas). Chciałbym robić zdjęcia Drogi Mlecznej + DSów. Posiadam Canona 550d (którego chciałbym zmodyfikować w nieodległej przyszłości) i 2 obiektywy, które nie są zbyt dobre do Astro. Planuję zakup montażu paralaktycznego i początkowo zastanawiałem się nad zestawem SW 150/750 jednak w związku z tym, że jestem mocno zdeterminowany i zakochany w nocnym niebie już od długiego czasu myślę nad zakupem samego montażu EQ5 + napędy i lunetka biegunowa. Początkowo chciałbym zwyczajnie robić fotki z długimi czasami naświetlania drogi mlecznej. Dodatkowo dokupiłbym Samyang 14mm lub 24mm ponieważ obiektywy, które posiadam nie są zbyt szybkie. Kilka pytań : 1. Na jak długie naświetlanie pozwoli mi EQ5 lub czy będzie to dużo większą różnica niż na Eq3-2? 2. Czy istnieją na rynku przejściówki do montażu lustrzanki bezpośrednio do EQ5 czy musiałbym sam coś wykombinować? 3. Czy coś jeszcze będzie mi niezbędne lub pomocne oprócz wyżej wymienionych akcesoriów? 4. Czy obiektywem Canona 50-250 z przysłoną 4.5 I długim czasem naświetlania uda mi się sfotografować np. galaktykę andromedy? Oczywiście pojęcie stackowania jest mi dobrze znane i już mniej więcej mam wszystko ogarnięte w programie Deep Sky Stacker.
Ostatnio edytowany przez Pjoter, 01 Wrz 2018, 12:05, edytowano w sumie 1 raz
 
Posty: 2
Rejestracja: 29 Sie 2018, 15:55

 

PostJanusz_P. | 01 Wrz 2018, 10:32

Zapewne się na Ciebie obraziła i nie wychodzi bo piszesz ją z malej litery...a tak poważnie do zamocowania aparatu z obiektywem na montażu potrzebujesz takiej pary akcesoriów:
http://www.astrokrak.pl/618-szyna-dovetail-210-.html
http://www.astrokrak.pl/415-szyna-pod-m ... back-.html
Astropozdrówko Janusz P.