Zakup teleskopu do miasta + akcesoria

PostGoszki | 12 Maj 2019, 15:13

Witajcie moi drodzy (po b. długiej rozłące) - znajomy poprosił mnie o pomoc w doborze sprzętu.

Budżet jest dość elastyczny, ale chcielibyśmy się zmieścić w przedziale 4-6k

Czego szukamy?

Teleskop przez większość czasu będzie stał na tarasie jednego z warszawskich bloków. Wydaje mi się, że do dyspozycji ze niebo z zakresu zachód-północ-wschód (na szczęście po drodze nie ma centrum, więc zanieczyszczenie jest nieco mniejsze. Natomiast cenionym byłaby możliwość zabrania go raz na jakiś czas do samochodu i wywiezienie w bardziej ustronne miejsce.

Co ważne - zależałoby nam również na możliwości podłączenia teleskopu z obrazem pod telewizor - czy to w ogóle możliwe w tych pieniądzach, czy ma to sens? Akurat w tej kwestii jestem całkowicie zielony, będę wdzięczny za podpowiedzi.

Na wszystkie pytania dodatkowe chętnie odpowiem. Nie pisałem "do czego" ma być to teleskop, bo sam zainteresowany podchodzi do tego dość uniwersalnie.

Pozdrawiam serdecznie!

EDIT: Kolega ma Canona Eos 50D
Ostatnio edytowany przez Goszki, 12 Maj 2019, 16:49, edytowano w sumie 1 raz
 
Posty: 73
Rejestracja: 04 Lut 2007, 15:30
Miejscowość: Połaniec / Warszawa

Postastrofan | 12 Maj 2019, 16:15

Witam. Jeżeli kolega nie precyzuje to może jakiś sct- go-to np 6". Sporo już można tym zobaczyć. Optyka jest ok. Zostanie jeszcze na jakieś akcesoria czy okulary, kamerkę czy co tam.
https://teleskopy.pl/product_info.php?c ... obiekt%20w
Ewentualnie ten ale cena wyższa i dokładając mamy już wersję 8".
https://teleskopy.pl/product_info.php?c ... akumulator
 
Posty: 534
Rejestracja: 30 Cze 2007, 03:21
Miejscowość: Starogard Gdański

PostGoszki | 12 Maj 2019, 16:20

Dzięki za odpowiedź.

Kolega nie precyzuje i liczy też, że pomogę go nakierunkować. W takim przypadku celowałbym chyba w jakiś refraktor lub konkretnie w MAK?

Jak wygląda podłączenie czegoś takiego z obrazem pod TV?
 
Posty: 73
Rejestracja: 04 Lut 2007, 15:30