Początki przygody - lornetka

Posttommy_gun | 17 Lip 2019, 14:19

Dzień dobry,
Pisałem już na chacie ale postanowiłem też założyć temat. Jak wspominałem na chacie - tematem interesowałem się jakieś 15 lat temu prawie kupiłem jakiś teleskop ale życie zweryfikowało parę spraw, temat umarł. Teraz wreszcie chciałbym wrócić do tematu. Jestem całkowitym laikiem w temacie, nigdy nie patrzyłem w niebo. Trochę czytałem forum, jedno, drugie. Postanowiłem na początek kupić lornetkę. Na czacie któryś z miłych kolegów polecił mi Ectone Kamakura WP2 10x50. Poradzono mi także zakup do niej statywu i uchwytu - jaki będzie dobry, jaki będzie pasował? Poproszę też o wsparcie z literatury - jedzie do mnie książka Rudź - Atlas Nieba Przewodnik po Gwiazdozbiorach. Słyszałem też o różnych aplikacjach na telefon, którą możecie polecić? Podkreślam jestem laikiem mam nadzięję że mnie wciągnie. Pozdrawiam.
 
Posty: 3
Rejestracja: 16 Lip 2019, 14:29

 

PostSebastian Ś. | 17 Lip 2019, 16:13

Statyw - na pewno wysoki tak żeby było w miarę komfortowo, a jeszcze lepiej statyw i żuraw. Domyślam się, że jeszcze nie wiesz ile chcesz wydać i na początek chcesz sprawdzić z czym to się je. Miałem na start VELBON EX-640 i pomimo tego, że nie jest to najsztywniejszy statyw na świecie to dla takiej 10x50 spokojnie ujdzie. Kosztuje ~ 200 zł, a maksymalna wysokość to 170 cm, do tego + 10cm adapter.

Adapter - w zasadzie każdy L-adapter się nada, np. https://www.teleskopy.pl/Adapter-statyw ... -(Solomark)-teleskopy-1580.html

Książka - z całego serca polecam Niebo przez lornetkę, Patricka Moore'a. Książka stara i trudna do kupienia w sensownej cenie, ale dla mnie z klimatem, aż chce się wziąć lornetkę i iść spojrzeć w niebo :!: :o

Aplikacja - polecam darmową lub płatne wersje SkySafari https://play.google.com/store/apps/deve ... orp.&hl=pl
 
Posty: 2360
Rejestracja: 02 Wrz 2016, 17:11

Posttommy_gun | 17 Lip 2019, 19:20