Teleskop dla taty do astronomicznych obserw. balkonowych :)

PostKlementynka | 29 Paź 2019, 00:27

Drodzy Państwo,
Zbliża się Gwiazdka i jak zwykle stoję przed dylematem, co też podarować memu ukochanemu tacie. Padło w tym roku na teleskop. W zeszłym roku dostał lornetkę Delta Optical Voyager II 16x50 (DO-1506). Gdy nie może spać, wstaje w nocy, idzie na balkon i ogląda gwiazdy oraz Księżyc. Narzeka jednak na małe powiększenie, stąd moje myśli o teleskopie. Budżet to jednak max 450 zł. Wiem, że to bardzo mało. Nie chciałbym też kupować używanego sprzętu. W Delcie sugerują mi Celestron PowerSeeker 70 AZ. W Militariach Opticon Sky Navigator (OPT-37-001841) oraz Opticon Zodiac (OPT-37-000070). Sprzet w obu sklepach ma podobną cenę, ale w powiększeniu różnica jest kolosalna. Przejrzałam tutejsze forum i widzę, że Opticon to samo zło :) Może Celestron lepszy. Albo mogą Państwo polecić coś w ogóle innego. Bardzo proszę o pomoc, bo jak zresztą widać po moim liście - jestem zupełnie zielona w tym temacie. Na domiar złego mieszkam w Holandii, więc też nie za wielkie pole manewru jeśli chodzi o sklepy stacjonarne i próby używania specjalistycznego słownictwa :)
Pozdrawiam serdecznie
 
Posty: 2
Rejestracja: 28 Paź 2019, 23:58

 

Postszary | 31 Paź 2019, 16:54

Cóż, jeżeli teleskop ma być nowy, to w tej cenie trudno jest znaleźć coś sensownego. Można rozważyć taki sprzęt - w miarę duża średnica tuby i już z gotowym montażem. Ten montaż jest bardzo prosty w obsłudze i co ważne, nie trzęsie się przy obserwacjach tak jak teleskopy na tanich montażach statywowych (drgania obrazu).

https://teleskopy.pl/product_info.php?c ... %20KOMPAKT