Zakup pierwszego sprzętu

Postmarcinos | 05 Maj 2020, 14:40

Przede wszystkim witam serdecznie, jestem tutaj zupełnie nowy. Wiem, temat jest klasyczny i pewnie irytuje, ale mimo wszystko poproszę o pomoc.

Jestem przed zakupem swojego pierwszego poważnego teleskopu. Zależy mi na funkcji synscan - po pierwsze bede raczej niedzielnym obserwatorem, po drugie chciałbym wciągnąć dzieci wiec długie wyszukiwanie nie wchodzi w grę.

Do czego mi potrzebny sprzęt - Chciałbym przede wszystkim oglądać - po pierwsze planety, a po drugie mgławice, galaktyki czyli generalnie DS.

Chciałbym tez porobić fotki, ale to nie główny cel. Nie jestem fanatykiem fotografii, dopięcie mojej lustrzanki i zrobienie foto typu 30s to dla mnie to co ewentualnie chciałbym osiągnąć.

Przeszukałem informacje w necie. Mój pierwszy typ to była klasyczne synta 8”. Później wymyśliłem sobie serie STAR DISCOVERY, ale już wiem ze to nie jest dobry kierunek.

Obecnie mój typ to EQ5 i SW 200/1000 - chce kupić dobry montaż który da mi możliwość dokupić MAKA lub SCT w przyszłości a teraz chciałbym kupić coś tańszego i z dużymi możliwościami. Nie chce przepłacać za HEQ5 wiedząc, ze moim celem są głównie obserwacje. Nie wiem czy to słuszne założenie - tu proszę o pomoc.

Z czasem chciałbym kupić MAK 150 lub 180 wiedząc, ze mam EQ5. I tu drugie pytanie - wg mnie EQ5 wystarczy do MAK 150 / 180 do obserwacji, ale również proszę o potwierdzenie.

A to link do tego co chce kupić

https://deltaoptical.pl/teleskop-sky-wa ... a-200-1000

I ostatnia sprawa. Kupiłem sobie SkySafari 6 Plus. Czy żeby sterować teleskopem z poziomu telefonu muszę mieć synscan czy mógłbym kupić uboższa wersje EQ5 tylko z napędami. I czy mając nawet synscan będę mógł sterować przy użyciu SkySafari?

Pozdrawiam
Marcin
 
Posty: 7
Rejestracja: 05 Maj 2020, 09:45

 

Postmarcinos | 11 Maj 2020, 13:16

Od czasu napisania tego posta sporo się zmieniło :-)