jeszcze kilka słów o konfiguracji GuideDoga:
niektóre programy np. guidemaster posiadają niezależne ustawienia agresywności korekt dla osi Ra i DEC , w guidedogu nie ma takiej opcji co bynajmniej nie oznacza że nie można tego zrobić
troszkę teorii : skoro w systemie Leszka korekta odbywa się ze stałą prędkością to program oblicza czas potrzebny na dokonanie korekty , następnie mnoży go przez współczynnik agresywności i wysyła komendę do montażu np. wykonaj korete w osi DEC przez 200 milisekund
obliczanie czasu potrzebnego na korektę odbywa się na podstawie danych o montażu które wpisujemy w opcjach guidedoga , wobec tego ustawiając agresywność stale na 100% i odpowiednio dobierając prędkości dla osi Ra i Dec możemy guidować obie osie z niezależną agresywnością
np. celowo zawyżając w opcjach prędkość arcsec/sec korekt w danej osi , guidedog będzie przekonany iż na wykonanie korekty potrzebuje mniej czasu , dzięki temu korekta będzie delikatniejsza a co za tym idzie płynniejsze prowadzenie
przeprowadziłem szereg testów:
opcje podstawowe
aggresivness = 100%
minimum error = 1 arcsec/sec
Ra guiderate = 4 arcsec/sec
Ra guiderate = 9 arcsec/sec
Ra guiderate = 12 arcsec/sec
początkowo dla osi DEC ustawiłem guiderate = 8 arcsec/sec (wykres jest na samym dole) i efekty były na tyle dobre że stwierdziłem iż na razie tak pozostanie
przy wartości 12 widać że korekty były zbyt małe (program sądził że montaż koruguje z większą prędkością)
natomiast mam problemy z ustaleniem czy guide będzie lepsze dla wartości 4 czy 9 , co o tym sądzicie?
ps.
przed zlotem rozebrałem całkowicie silnik i przekładnię osi DEC , w miarę możliwości wyregulowałem i poskładałem na nowo , chyba trochę sie poprawił przebieg krzywej
tak było przed "rozbiórką"
URL=http://imageshack.us]
[/URL]
a tak jest po: