"Rób zawsze tak ok. 20-30 darków, ktore później zestakujesz do tzw. master darka"
"Do zrobienia dobrego flata potrzebujesz kawałka równomiernie oświetlonej powierzchni. Można wykorzystać tak zwanego "flat boxa" ale można poradzić sobie w inny sposób, na przykład równomiernie oświetlając jakąś jasną (byle nie odblaskową) płytę. Czas ekspozycji dla flata dobierz taki, aby klatka nie była prześwietlona - ale aby było widać kurz na optyce i ewentualne winetowanie."
"Pamiętaj, że do flatów też musisz zrobić darki
i odjąć je od flatów przed odjęciem flatów od ekspozycji
"
"Kolejność jaką był zastosował do tzw. "redukcji" to:
1) zestackowanie darków i uzyskanie "master darka";
2) zestackowanie darków do flatów i uzyskanie "master flat darka";
3) odjęcie "master flat darka" od poszczególnych flatów;
4) zestackowanie flatów i uzyskanie "master flata";
5) odjęcie "master darka" od poszczególnych ekspozycji;
6) zdjęcie "master flata" od poszczególnych ekspozycji (o ile dobrze pamiętam to chyba podzielenie poszczególnych ekspozycji przez "master flata");
7) zestakowanie poszczególnych ekspozycji."
Dzieki panie Dominiku za pomoc
ale jeszcze nierozumiem paru spraw, mówi pan, żeby zrobić tak 20-30 darków tzn., że np. jak zrobie 50 ekspozycji właściwych to niemusze robic do nich 50 darków tylko ogólnie zawsze 20-30
a co z nagrzewaniem czipa CCD podczas naświetlania, przeciez matryca bedzie cieplejsza na końcu sesji i darki inne wtedy
no i od poszczególnych ekspozycji mam odjąc master darka czyli od których, od każdej ekspozycji osobno trzeba odejmować master darka
Co do flatów to nierozumiem jeszcze takiej sprawy.. ile mam zrobic tych flatów zakładając np , że robie 30 własciwych ekspozycji?: maja one być takie same wszystkie
no i od których flatów mam odjąc tego darka