Jaki komplet filtrow potrzebny do ccd

Sprzęt, obróbka, dyskusje, porady

Postarctur34wp | 22 Sie 2014, 19:10

Witajcie mam kamerke do astro mono i nastepujace filtry:
H-alpha 7nm, SII 8nm, B-baader,G-baader.

Jakie jeszcze potrzebuje aby byl komplet i móc skladac zdjecia w kolorze pozniej.
Nikon EX 12x50, SW 150/750 + EQ-6, Atik383l+mono
 
Posty: 45
Rejestracja: 12 Sie 2012, 19:38
Miejscowość: ????????????????

 

PostRude-Boy | 22 Sie 2014, 20:08

Będziesz potrzebował jeszcze filtr OIII,R i Ir Cut. Z tym,że Ha,OIII i SII są przeznaczone do narrowbandu,a LRGB do zdjęć w kolorze,gdzie L odpowiada za luminację,R to kolor czerwony,G zielony,a B niebieski. Można też podłożyć Ha jako luminację. Można też złożyć zdjęcie z Ha i OIII tak zwany bicolor. Technik jest całe mnóstwo.

Ogólnie potrzeba filtrów LRGB,Ha,OIII i SII.
Awatar użytkownika
 
Posty: 243
Rejestracja: 15 Lis 2013, 15:34

 

Postarctur34wp | 24 Sie 2014, 14:45

Dziekuje za dobra odpowiedz nie na darmo sa zmieniarki na 7 filtrow bo akurat wychodzi tyle.
Nikon EX 12x50, SW 150/750 + EQ-6, Atik383l+mono
 
Posty: 45
Rejestracja: 12 Sie 2012, 19:38
Miejscowość: ????????????????

 

Postarctur34wp | 25 Sie 2014, 18:55

przy okazji mam jeszcze pytanie. Czy przy każdym filtrze trzeba zmieniać na nowo ostrość i czy do wykonania kolorowego zdjęcia wystarcza 4 bazowe zdjęcia po 1 na dany kanał i potem tylko w programie zaznaczam pliki i program połączy i gotowe przyzwoite zdjęcie. Czy niestety jeszcze trzeba się bawić z tymi plikami obrabiać itd. Nie mam w planach takiej zabawy. Czy może oprogramowanie do obsługi kamery od razu łączy te zdjęcia w jedno kolorowe.
Nikon EX 12x50, SW 150/750 + EQ-6, Atik383l+mono
 
Posty: 45
Rejestracja: 12 Sie 2012, 19:38
Miejscowość: ????????????????

 

PostMateuszW | 25 Sie 2014, 19:28

Jeśli będziesz miał cały komplet filtrów baadera, to w zasadzie nie musisz zmieniać ostrości. Są one w dobrym przybliżeniu parafokalne, choć nie ma pewności w 100%. Ja staram się za każdą zmianą filtra korygować ostrość, ale nie zawsze mam na to czas i nie zauważyłem wtedy jakiegoś spadku ostrości.
Jeśli myślisz, że do uzyskania dobrego, kolorowego zdjęcia wystarczą 4 pliki i 5 minut obróbki, to od razu sprzedaj cały teleskop, kamerę, filtry i kup coś do wizuala, bo astrofoto to nie jest dziedzina dla Ciebie. Sorry, ale takie są fakty. Do uzyskania dobrej jakości zdjęcia potrzebujesz kilku godzin (w praktyce całej nocy) naświetlania kilkunastu/kilkudziesięciu klatek na kanał, a potem co najmniej całego dnia na stackowanie, łączenie i obróbkę. To nie jest pstryk i gotowe, jak z kompaktu. Minimalny sensowny czas zbierania materiału, z którego wyjdzie coś, co można nazwać zdjęciem, to ok 1h. Optymalny czas waha się w zależności od sprzętu i foconego obiektu, ale wynosi przeważnie kilka godzin. Czasami potrzeba nawet kilkunastu.
Nie piszę tego, żeby Cię zniechęcić, ale po to, żebyś miał pojęcie o tym, ze astrofoto to dziedzina dla cierpliwych ludzi i wymaga bardzo dużo czasu i pracy. Astrofoto nie ma totalnie nic wspólnego z fotografią dzienną (no może poza tym, ze jedne i drugie fotki wyświetla się ostatecznie na monitorze :) ).
SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6, CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 5x, 2,5x, Nikon D80, Nikon D7500, Samyang 135
DreamFocuser mini
Dostępny w sprzedaży!
Awatar użytkownika
 
Posty: 3138
Rejestracja: 27 Lis 2011, 23:09
Miejscowość: Wieliczka

 

Postarctur34wp | 25 Sie 2014, 21:51

Daruj sobie to hejterstwo człowieku. Zadałem proste pytania i liczę na profesjonalną odpowiedź a nie mówisz oczywistość o której wiem. Tak się składa że planuje dodatkowo zakup kamery kolorowej jeśli będę miał tracić czas na obróbkę kanałów dlatego pytam się o połączenie kanałów. Sprzedaży sprzętu nie przewiduje a w wizualu dość już popatrzyłem nawet w 16 calach. Rozumiem że dla ciebie i ludzi twojego pokroju madrali , pojedyncze ujęcie bez obróbki to tylko splunac. Właśnie pojedyncze ujęcia chociażby Łukasza Sochy w h-alpha bez obrobek z dłuższym czasem robią wrażenie.
Nikon EX 12x50, SW 150/750 + EQ-6, Atik383l+mono
 
Posty: 45
Rejestracja: 12 Sie 2012, 19:38
Miejscowość: ????????????????

 

PostMateuszW | 26 Sie 2014, 13:16

a nie mówisz oczywistość o której wiem

Niestety Twój poprzedni post na to nie wskazywał, stąd moja dobitna wypowiedź, którą chciałem to Tobie uświadomić.

Jeśli nie masz w planach zabawy z robieniem prawdziwych, naświetlanych wiele godzin zdjęć, to na prawdę myślę, że nie masz co tracić kasy na to. Wydawanie wielu tysięcy po to, żeby pstryknąć czasem jednoklatkowca jest po prostu nieopłacalne. Owszem, pojedyncze ujęcia Łukasza robią wrażenie, ale jeszcze większe robią jego prawdziwe zdjęcia, których wykonuje dość dużo i na jednoklatkowcach się nie zatrzymuje. Nie znam jeszcze nikogo, kto bazuje tylko na jednoklatkowcach.

Jeśli na prawdę nie interesuje Ciebie prawdziwe fotografowanie nieba, a jedynie pojedyncze ujęcia, to chyba zakup kamery kolorowej będzie tu najlepszy. Zaoszczędzisz trochę czasu na obróbce i do uzyskania obrazu będziesz potrzebować jednego zdjęcia zamiast 3 (4) zdjęć.

W sumie nie wiem, czemu jeszcze staram się Tobie pomóc, no ale cóż, mam nadzieję, że teraz nie jest to dla Ciebie hejterstwo.
SW 200/1000, TSAPO65Q, NEQ6, CEM25EC, Atik 383L+, ASI1600MMC, PG Chameleon3, MPCC, IDAS LPS P2, Nagler 9mm, Powermate 5x, 2,5x, Nikon D80, Nikon D7500, Samyang 135
DreamFocuser mini
Dostępny w sprzedaży!
Awatar użytkownika
 
Posty: 3138
Rejestracja: 27 Lis 2011, 23:09
Miejscowość: Wieliczka

 

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

AstroChat

Wejdź na chat