* Zaloguj się   * Zarejestruj się


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
 Temat postu: Silnik MT-1
PostWysłany: Czw Sie 10, 2006 9:18 pm 
Offline

Rejestracja: Czw Lip 28, 2005 11:01 am
Posty: 369
Proszę o pomoc posiadaczy pokazanego na zdjęciu silnika o nazwie MT-1 jaki można spotkać w napędach firmy Vixen (GP, GPDX)

Image

Potrzebna mi wiedza na temat oporności uzwojeń silnika i kolejności wyprowadzeń na gnieździe DIN 8 :

Image

Z 8 styków gniazda DIN 8 powinny być wykorzystane tylko 4 w dwóch parach. Aby sprawdzić gdzie są wyprowadzenia uzwojeń i jaką mają oporność trzeba użyć omomierza na zakresie do 200 omów i dwóch drucianych wyprostowanych spinaczy biurowych, które trzeba kolejno wprowadzać do otwórów w gnieździe mierząc jednocześnie oporność pomiędzy parami styków. Aby praca była skuteczna trzeba wypróbować wszystkie koombinacje styków, które wymienię dla ułatwienia zadania: 1-2, 1-3, 1-4, 1-5, 1-6, 1-7, 1-8, 2-3, 2-4, 2-5, 2-6, 2-7, 2-8, 3-4, 3-5, 3-6, 3-7, 3-8, 4-5, 4-6, 4-7, 4-8, 5-6, 5-7, 5-8, 6-7, 6-8, 7-8. Jak wspomniałem tylko dwie kombinacje z wymienionych powinny mieć oporność w zakresie do 200 omów a pozostałe kombinacje dadzą wynik nieskończony. Wystarczy mi gdy uprzejmy kolega poda mi np., że aktywne styki to 1-4 i 3-5 a opornośc to ok. 25 omów.
L.J.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 9:11 am 
Offline

Rejestracja: Czw Lip 28, 2005 11:01 am
Posty: 369
Ponawiam swoją prośbę o pomoc w sprawie silnika MT-1.
L.J.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 9:57 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 09, 2005 8:13 pm
Posty: 5993
Miejscowość: małopolska
Może Leszku napisz do DO. Przy odrobinie szczęścia znajdzie się Ktoś kto dokona pomiarów. Zresztą tak usługa to dla nich reklama, więc powinni to zrobić.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 10:02 am 
Offline

Rejestracja: Wto Lip 26, 2005 9:05 pm
Posty: 4799
Miejscowość: Łomianki /k Warszawy
Nie wiem Leszku czy to ci w jakikolwiek sposób pomoże ale kiedyś rozmawiałem z Michaelem Kochem, producentem FS2 i powiedział mi, żeby podlączenie silników krokowych (zarówno unipolarnych jak i bipolarnych) można sprawdzić tak jak opisał to w instrukcji do FS2. Tutaj podaję link:

http://www.astro-electronic.de/anleit_e.pdf

Zobacz na punkt 6.1.

Pozdrawiam,
Dominik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 2:34 pm 
Offline

Rejestracja: Czw Lip 28, 2005 11:01 am
Posty: 369
Dziękuję za pomoc. Niestety, instrukcja do FS2 opisuje nie ten koniec kabla o jaki mi chodzi i nic nie wspomina o silniku MT-1 :-(
DO zostawiam sobie na koniec bo choć można liczyć na ich pomoc ale zwykle polega ona na wysłaniu sprzętu do samodzielnego sprawdzenia. A ja potrzebuję tylko znać miejsca wyprowadzeń i oporność uzwojeń.
L.J.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 2:50 pm 
Offline

Rejestracja: Wto Lip 26, 2005 9:05 pm
Posty: 4799
Miejscowość: Łomianki /k Warszawy
Zobacz Leszku też ostatnią stronę instrukcji do FS2. Tam są parametry silników do niektórych montaży. Przy Vixenie SP, GP podana jest wartość 2x18 Ohm i 0,3A.

Jeśli ktoś ma silnik VT-1 to można wiąć po prostu miernik i sprawdzić podając Leszkowi potrzebne dane. :roll:

Pozdrawiam,
Dominik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 3:50 pm 
Offline

Rejestracja: Czw Lip 28, 2005 11:01 am
Posty: 369
Dziękuję Dominiku za poodpowiedź. Faktycznie, prawdopodobnie MT-1 ma 18 omów :-).
Została więc jeszcze tylko mapa wyprowadzeń. Jak tu mi nikt nie odpowie to może uda mi się namówić kogoś w DO na pomiar silnika.
L.J.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 4:01 pm 
Offline

Rejestracja: Wto Lip 26, 2005 9:05 pm
Posty: 4799
Miejscowość: Łomianki /k Warszawy
Leszku, na stronie http://www.boxdoerfer.de/faqs.htm (zobacz pkt 13) znalazłem pewnego rodzaju potwierdzenie. Oni podają 20 Ohm i 314mA dla tego silnika. Co ciekawe chyba były wersje 24V tych silników. :roll: Trochę mnie zastanawia tutaj podanie również rezystancji 40 Ohm. Czyżby były różne wersje tego samego zestawu MT-1 ? Trochę słabo znam jednak niemiecki. :roll:

Pozdrawiam,
Dominik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 10:33 pm 
Czy naprawde nie ma ludzi bedacych w posiadaniu tego typu silnika, kawalka miernika i odrobiny samozaparcia aby wykonac opisane powyzej pomiary? Bez przesady i ja w to nie wierze. :wink:


Góra
  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 15, 2006 11:09 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Sie 13, 2005 9:05 pm
Posty: 230
Miejscowość: Świdnica
Witam
Dopiero teraz przeczytałem informację o silniku MT-1. Wykonałem pomiary i mój miernik "pokazał" aktywne styki:
2-4,
2-5,
3-6,
3-8,
4-5,
6-8

Jeśli będzie potrzeba służę pomocą
Lotar


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 16, 2006 7:41 am 
Offline

Rejestracja: Czw Lip 28, 2005 11:01 am
Posty: 369
Dziękuję za informację. Proszę jeszcze o podanie wartości oporności pomiędzy parami styków. Wygląda na to, że silnik jest unipolarny, ma 4 uzwojenia zgrupowane w 2 pary połączone jednym końcem. Jedna para uzwojeń to 4-2 i 2-5 ze środkiem na pinie 2 a druga para to 6-3 i 3-8 ze srodkiem na pinie 3. Przypuszczam, że oporności 4-2 i 2-5 oraz 6-3 i 3-8 powinny mieć zbliżoną wartość, nazwijmy ją umownie R, a oporności pomiędzy 4-5 i 6-8 powinny mieć oporność 2R. Interesuje mnie właśnie wartość R choć chętnie zobaczę wartości we wszystkich kombibacjach :-)
L.J.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 24, 2006 11:25 pm 
Offline

Rejestracja: Czw Lip 28, 2005 11:01 am
Posty: 369
Dzięki uprzejmości Pana Marcina Jaworskiego mam już w końcu dane silnika MT-1 a nawet miałem możliwość trzymać taki silnik w rękach.
Wszystko już wiem. Silnik jest typu unipolarnego a więc ma 4 uzwojenia połączone parami jednym końcem Każde z uzwojeń ma 20 omów a uzwojenia są przypisane do następujących pinów gniazda DIN:
pierwsza para 1-2-5 a druga para to 4-8-3 przy czym środki par uzwojeń to styki 2 i 8. Silnik ma konstrukcję bardzo podobną do typowych silników z montaży klasy EQ3, 4, 5 ale różni go od innych bardzo solidna obudowa zewnętrzna i elementy mocowania do montażu. Podobnie jednak jak wszystkie silniki tego obudowa silnika zawiera także przekładnię zębatą 1:120.
L.J.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 25, 2006 6:16 pm 
Offline

Rejestracja: Czw Lip 28, 2005 11:01 am
Posty: 369
Kilka dodatkowych informacji o tym silniku znalazło się na mojej stronie:
http://www.lx-net.prv.pl/inne/mt1.htm
L.J.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: bartoszd, Majestic-12 [Bot] oraz 54 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group