Michał1886 napisał(a):No mam dużo:) przenosisz na raz do samochodu czy jednak dwie rundy? Długo się musi chłodzić? Optyka o jakich parametrach? Bo teraz widzę można zamówić ze szkła Pyrex albo Float, z różnymi dokładnościami szlifowane. Celuję w Pyrex. Dla mnie i do mojego samochodu jedynie 12" a tu wczytując się w materiały na stronie nie ma nic o regulacji oporów albo blokadach żeby nie bujało przez wiatr na boki więc chyba w tym modelu brak takowych rozwiązań. I jak oceniasz trwałość materiałów? Patrzę na foto ze strony i nie mogę odgadnąć z czego jest cela na lw, tzn to co między drewnem, chodzi mi o np odporność. Wyważenie z ciężkimi okularami domyślam się że będzie ok, ale jak z lżejszym? Skoro z ciężkimi jest idealnie to siłą rzeczy z lekkimi jednak musi"unosić" do góry? Z góry dzięki:)
Na raz nie przeniesiesz
Tzn celę, lustro, i górę tak ale są jeszcze rurki, płozy, gacie - latam na dwa razy
Chłodzić wiadomo trzeba choć jakoś specjalnie tego nie robię. Rozkładam, sprawdzam kolimację, ustawiam szukacz i jadę DSy
Do obiektów US w obecnych temp ok 1-1,5h ale mam sprzęt w piwnicy w ok 13-15 stopniach. O optyce dużo nie powiem, prócz tego, że było polerowane u nas w kraju i ostatnio nałożyłem nowe powłoki. Nie jestem jego pierwszym właścicielem a trwałość i jakość wykonania oceniam na bardzo wysokim poziomie - teleskop śmiga aż miło a jest z 2011 roku.
Przy umiarkowanym wietrze lub porywach będzie Ci ciut drgać. Długi jest i zachowuje się trochę jak żagiel na wietrze. Tej blokady aby nie opadał faktycznie na zdjęciach w necie nigdzie nie widzę. Może jest teraz inaczej zrobiona. U mnie wygląda to jak na zdjęciach 1-3. Na zdjęciu nr 4 masz pokrętło regulacji oporu obrotu.
Nie wiem o jaki materiał pytasz
Teleskop mi sie w żadnym wypadku nie podnosi. Najlżejszy okular, który mam waży ok 100 gramów ale używam szukacza optycznego 9x50.
Podsumowując - sprzęt na najwyższym poziomie. Najbardziej mi pasował z Meadów LB, GSO, Synt, Columbusów. Myślę, że najlepiej na wszystkie pytania odpowie producent tych sprzętów - Adam