Jaki teleskop?

Postadam44 | 24 Lip 2006, 01:24

Witam. Mam zamiar kupić pierwszy teleskop. Jestem zielony w temacie i proszę o poradę który z tych modeli będzie odpowiedni dala początkującego. Szukam teleskopu do obserwacji planet mgławic,galaktyk jeżeli się da :)

Teleskop "Soligor" MT-910 cena:999.00zł

Średnica zwierciadła: 114mm
- Ogniskowa zwierciadła: 910mm
- Światłosiła: 1:8
- Użyteczne powiększenia: 25 - 230x

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_i ... cts_id=236

Sky-watcher 13065EQ2 Parabolic Reflektor 130/650 #1686 cena:674.95

zwierciadło o średnicy 130 mm
ogniskowa: 650 mm

http://www.dfoto.pl/sklep/customer/prod ... =33&page=4


Teleskop "Synta/Sky-Watcher" SK1149 EQ2 [50-16000] 595.00zł

Średnica zwierciadła: 114mm

Ogniskowa zwierciadła: 900mm

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_i ... cts_id=405


Teleskop "Synta/Sky-Watcher" SK1309 EQ2 695.00zł

Średnica zwierciadła: 130mm
Ogniskowa zwierciadła: 900mm

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_i ... cts_id=406
 
Posty: 1
Rejestracja: 24 Lip 2006, 01:16

PostJaLe | 24 Lip 2006, 09:37

Moje zdanie, które forsuje na tym forum na temat wyboru pierwszego teleskopu jest już znane, zobacz min. tutaj:

http://www.astromaniak.pl/viewtopic.php?t=1107

Uważam , iż zakup Newtona o apaerturze poniżej 200 mm to strata pieniędzy. Tym bardziej dla początkującego, czyli osoby, która spodziewa się zobaczyć jak najwięcej, a w szczególności obiekty mglawicowe.
Najlepiej na razie nic nie kupuj tylko wybierz się na jakiś zlot i porównaj sprzęty. Zakupy zostaw na czas po wakacjach.

Jeżeli natomiast chcesz koniecznie wydać te pieniądze, to polecam zakup dobrej lornetki ze statywem.
Dysponując taką - będziesz miał możliwość poznania nieba i rozkoszowania się widokiem nie gorszym, a na pewno bardziej komfortowymi obserwacjami niż w w/w przez Ciebie teleskopach.
Awatar użytkownika
 
Posty: 7069
Rejestracja: 09 Wrz 2005, 21:13
Miejscowość: małopolska

PostPR31 | 29 Lip 2006, 01:46